Friday 25 February 2011

bisikAn hati

kdg2 ucapan berlawanan dgn hti..tindakan berlawanan dgn hati..
so gimana sih??
ingin mluahkan...tp x dpt mlafazkannya..
............................
Ya tuhan..
bgaimana ingin ku lafazknnya
sdgkn ssungguhnya Engkau lebih mgetahui  sgla isi htiku
dan ap yg brlaku thdp driku
Egkau lbih mgtahui hikmahnya....


memetik dari suara hati seorang daiE yg sgt merindukan percikan Nur Illahi...

di kalA sujudku..
aku hadirkan perbicaraan hatiku denganMu..aku memuji kebesaranMu..aku berbicara dengan ayat-ayatMu..hinggalah tanpaku sedari tiba-tiba air mataku mengalir deras jatuh..


"ayat-ayatMu ya ilahi hidup dengan hebat..sungguh tiada tuhan yang layak disembah melainkanMu"

"kebesaran dan kekuatanMu ya Allah mengatasi segalanya..siapalah yang paling Berkuasa keatas setiap sesuatu dimuka bumi ini melainkan diriMu wahai yang Maha Kuasa lagi Maha Perkasa"

tiba-tiba dalam bacaan imam hadir ayat mengenai neraka..

"Astaghfirullahal azim..aku takut ya Allah..dosaku terlalu banyak padaMu..aku malu kepadaMu..hambaMu yang lemah ini wahai Maha Mengetahui, adalah seorang yang hina..adalah seorang yang keji..hebat berkata-kata dengan ayatMu, tapi masih fasik padaMu..aku takut dengan kabar nerakaMu yang Maha Pengampun," mengalir air mataku tertunduk dalam keadaan berdiri.


ya Allah....
lindungi iman, hati ku..
krn pdMu sgala ssuatu ...
pdMu jua jwapan kepad sgla persoalanku slma ini...
muga diberi kekuatan dalam perjalan hidup ini...
ku mohon jgn kau palingkn htiku driMu...
amin Ya Rabb.....

♥'katakanlah (muhammad) " Jika kamu mencintai Allah, ikutilah aku, niscaya Allah mencintaimu dan mengampuni dosa-dosamu," Allah Maha pengampun, Maha Penyayang' (Ali-Imran: 31)  ♥

No comments:

Post a Comment