Saturday 21 April 2012

Bidadari yg terluka...


Pernahkah kamu merasakan,
bahawa kamu mencintai seseorang,
meski kamu tahu ia tak sendiri lagi, dan
meski kamu tahu cintamu mungkin tak berbalas,
tapi kamu tetap mencintainya,

Pernahkah kamu merasakan,
bahwa kamu sanggup melakukan apa saja demi seseorang yang kamu cintai,
meski kamu tahu ia takkan pernah peduli ataupun
ia peduli dan mengerti, tapi ia tetap pergi.

Pernahkah kamu merasakan hebatnya cinta,
tersenyum kala terluka,
menangis kala bahagia,
bersedih kala bersama,
tertawa kala berpisah,

Aku pernah .........


Aku pernah tersenyum meski kuterluka !
kerana kuyakin Tuhan tak menjadikannya untukku,
Aku pernah menangis kala bahagia,
kerana kutakut kebahagiaan cinta ini akan sirna begitu saja,

Aku pernah bersedih kala bersamanya,
kerana kutakut aku kan kehilangan dia suatu saat nanti, dan......

Aku juga pernah tertawa saat berpisah dengannya,
kerana sekali lagi, cinta tak harus memiliki, dan
Tuhan pasti telah menyiapkan cinta yang lain untukku.

Aku tetap bisa mencintainya,
meski ia tak dapat kumiliki hatinya,
kerana memang cinta ada dalam jiwa, dan bukan ada dalam raga.

Semua orang pasti pernah merasakan cinta..
baik dari orang tua... sahabat.. kekasih dan
akhirnya pasangan hidupnya.

Buat temanku yg sedang jatuh cinta.. selamat ya..
kerana cinta itu sangat indah.
Semoga kalian selalu berbahagia.

Buat temanku yg sedang terluka kerana cinta...
Hidup itu bagaikan roda yang terus berputar,
satu saat akan berada di bawah dan hidup terasa begitu sulit,
tetapi keadaan itu tidak untuk selamanya,
bersabarlah dan berdoalah kerana cinta yang lain
akan datang dan menghampirimu.

Buat temanku yang tidak percaya akan cinta... bukalah hatimu ...
jangan menutup mata akan keindahan yang ada di dunia
maka cinta membuat hidupmu menjadi bahagia.

Buat temanku yang mendambakan cinta.. bersabarlah..
kerana cinta yang indah tidak terjadi dalam sekejap..
Tuhan sedang mempersiapkan sgala terbaik bagimu...

~Yakin pada janjiNya~

::renungan Inspiratif Muslimah::
 

No comments:

Post a Comment