Monday 5 November 2012

FAith or Believe?


 -'Faith' and 'Believe'-

2 kata yang seakannya hampir sama
namun tidak pada pengertian

selalu sahaja kita menyebut

 "aku percaya itu..aku percaya ini..dan percaya nanti..."
dan bermacam lagi..

atau sekadar berkata?


" Saya sayang Allah.."


yeke??

Insan yang Cintakan Allah ,
mana mungkin sanggup 

melakukan perkara yang dilarangNya..

Walaupun hanya sebesar zarah...

hey,come on laa.
WAKE UPP ..!!

"Saya mestilah mencintai Allah dengan Kecintaan yang menyebabkan
saya sentiasa merindui Allah dan sentiasa bergantung kepadaNya.."

=')

Allahu Allah..

Sungguh sebenarnya Allah sangat kasih pada kita

so have a FAITH to Allah,
Yakin..Yakin..YAKIN
dan ber'gantung'lah kepadaNya dengan sepenuhnya!


"saya mestilah Muslim dari sudut Aqidah" -Maza Yakni-


Bernafaslah dalam jiwa Hamba... 



Orang yang tahu bahawa dia akan pulang dan berdiri di hadapan Allah SWT kelak, adalah orang yang tidak akan membazirkan waktunya dengan perkara yang sia-sia.Kerana dia tahu, dia akan sukar hendak menceritakan kepada Allah kelak, akan mengapa dia menghabiskan waktunya dengan perkara yang sia-sia.
-Hilal Asyraf-


2 comments: