Monday 13 June 2011

* * *



Ada saat-saat dalam hidup ini kita akan merasa begitu kesepian. Walaupun dalam keadaan riuh sekalipun, kita tetap akan merasa tersisih. Ketidak hadiran sesuatu dalam hidup kita membuat hidup kita begerak aneh. Hampa. Segala keriuhan hanya pura-pura dan seakan-akan tertuju pada kesunyian diri-sendiri. Aku terkebil-kebil. 


Bintang yang berkelipan di atas sana pun tidak banyak membantu. Mereka memandangku sedih, namun tak mampu berbuat apa-apa..


Ya Allah..tak pernah sedikitpun hambamu mengeluh kpd manusia lain tentang keadaan hamba ini, hanya kepada Engkau hamba adukan segala keresahan, dan kelemahan yang hamba rasakan…


Rindu adalah perasaan paling jujur yang ada pada setiap manusia. Terlalu payah bagi diriku namun aku tak mampu memungkirri bahawa di saat-saat tetentu, aku sangat merinduinya..ya, lelaki yang ku cintai iaitu abahku. Seperti saat ini, ingin rasanya aku terbang melintasi lautan untuk menemuinya..duduk bersimpuh, menemani abah berbual seperti dulu..namun Allah lebih menyayanginya…




Bintang-bintang lenyap. Langit kini menjadi kian sunyi


Ya Allah.. cukupkanlah aku dengan apa-apa yang Engkau inginkan…

No comments:

Post a Comment