Saturday 31 December 2011

~..Allah Tautkan Hati kitA,,,,~

Author: Mujahidah Nafsi...

Dari sahabat untuk sahabat.....

Sahabat hati... 

Di saat diri di landa keresahan..
allah menemukan aku dengan kalian..
kalian amat bermakna buatku..
hari demi hari, detik berlalu..
pelbagai suratan dan coretan telah ku tempuh bersama kalian..
saat sesuatu mehnah dan takdir itu berlarutan,
hati membenarkan ia berterusan agar aku perolah sesuatu kalian,,
namun bukan ku pinta diri ini mendapat perhatian daripada kalian..
tapi aku mahu hadiahkan secebis pengorbanan..


tidak ku peduli walau sejuta rintangan di hadapan,
akan ku teruskan perjuangan bersama kalian,
menerusi kalian, aku belajar suatu pengajaran..

setitik perjuangan ni moga di nilai di sisi tuhan
agar diri mendapat title Mujahidah indALLAH lil islam..
menjadi mujahidah itu tidak senang,
namun pengorbanan demi pengorbanan harus di teruskan
demi sebuah perjuangan..
dan dalam sebuah pejalanan perjuangan itu..
diri kita tidak lari daripada tarbiah..



TARBIAH mendekatkan diri dengan tuhan..
tarbiah mengajar kita agar istiqomah..
ia mencurahkan hubbu fillah..
ia meninggalkan perasaan ahadun ahad..
ia mengangkat diri agar terus hebat..
ia memberi erti medan jihad..

tiada kata seindah bicara
hnya mampu ku ucapkan
ALHAMDULILLAH ya rabb..
semalam kau hadiahkan aku perasaan ini..
hari ini kau berikan aku merasai nikmat ini..
aku pohon ya allah agar detik akan datang,
aku merayu agar "keindahan" ini berterusan pada masa akan datang..
berkekalan di dunia hingga akhirat...

Allah always be wif us..InshaAllah^^

No comments:

Post a Comment